plen
» OFERTA » HILT

HILT

HILT to akronim od angielskich słów High Intensity Laser Therapy, co można przetłumaczyć jako terapia laserem o wysokim natężeniu energii. W przeciwieństwie do laserów punktowych i "prysznicowych", jego penetracja w głąb tkanek jest znacznie większa i wynosi między 8 a 10 cm.

Jest stosowany do leczenia bólów w tzw. punktach spustowych bólu. Są to miejsca gdzie nerwy powierzchowne wychodza spod powięzi do tkanki podskórnej lub biegną tuż pod powięzią. Klasyczne przykłady tego typu schorzeń to: neuropatia nerwu grzbietowego łopatki, neuropatia nerwu nadłopatkowego, zepół mięśnia gruszkowatego, zespół mięśnia czworobocznego lędźwi, zespół kanału nadgarstka.

Drugą grupą schorzeń, gdzie do leczenia wykorzystujemy HILT są zwyrodnienia w obrębie stawów kończyn. Do leczenia zwyrodnień stawu kolanowego i skokowego służy specjalna głowica. Trzeba jednak pamiętać, że leczenie fizjoterapią zmian zwyrodnieniowych, zwłaszcza zaawansowanych, ma charakter wyłącznie pomocniczy w utrzymywaniu bólu pod kontrolą i nie zastąpi leczenia operacyjnego.

Trzecią grupę pacjentów stanowią osoby ze świeżymi krwiakami i obrzękami pourazowymi. Zastosowanie HILT powoduje szybszą resorpcje krwiaków i zmniejszenie obrzęków pourazowych.

Czwartą grupę stanowią osoby z dyskopatią odcinka lędźwiowego kręosłupa, które oczekują na operację lub u których zalecono leczenie rehabilitacyjne.

I wreszcie stosujemy HILT uzupełniająco u osób z zespołem bolesnego barku,  łokcia tenisisty czy entezopatii przyczepu bliższego rozcięgna podeszwowego stopy.

Zabieg trwa od 10 do 30 min. w zależności od stopnia zaawansowania patologii.

Przeciwwskazaniem do zabiegu jest proces ropny w miejscu zabiegu, zaburzenia rytmu serca, zakrzepica żył głębokich, choroba nowotworowa, ciąża.

projekt: mmc, wykonanie: jw web